Kolejne nowoczesne pociągi FLIRT Stadlera trafiły do Kolei Mazowieckich

Dzisiaj odbyły się odbiory kolejnych, fabrycznie nowych, pięcioczłonowych pojazdów typu FLIRT zamówionych przez Koleje Mazowieckie.

Dwa odebrane pojazdy  zostały wyprodukowane w ramach drugiego zamówienia na dostawę 12 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi tras na Mazowszu. Sześć pojazdów z pierwszego zamówienia obsługuje trasę Warszawa – Działdowo. Nowe pociągi zostaną wdrożone do eksploatacji od nowej edycji rozkładu jazdy pociągów KM, tj. od 13 grudnia tego roku i będą woziły pasażerów na trasie Łowicz – Warszawa – Celestynów.

Aktualnie Koleje Mazowieckie posiadają już 15 z 30 zamówionych jednostek. W kolejnych tygodniach planowane jest przekazanie przewoźnikowi pozostałych 3 pojazdów i tym samym nastąpi zakończenie realizacji drugiej umowy wykonawczej. Spółka Stadler Polska rozpoczęła także realizację trzeciej umowy z Kolejami Mazowieckimi na dostawę kolejnych 12 EZT  FLIRT, które mają zostać przeznaczone do obsługi trasy Skierniewice – Warszawa – Mińsk Mazowiecki.

Wszystkie pojazdy dla Kolei Mazowieckich powstają w siedleckim zakładzie firmy Stadler na Mazowszu przy zaangażowaniu lokalnych pracowników i udziale lokalnych dostawców. Aby podkreślić ten fakt, składy zostały opatrzone znakiem „FLIRT – wyprodukowano na Mazowszu”.

Pojazdy FLIRT KM to elektryczne zespoły trakcyjne najnowszej generacji – nowoczesne, lekkie, energooszczędne, z pudłami wykonanymi ze stopów aluminiowych. Są jednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej i bezprzewodowy dostęp do internetu. Pociągi osiągają prędkość 160 km/h. Posiadają wewnętrzny i zewnętrzy monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami ułatwiającą wejście na pokład, miejsce dla wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, nowoczesne toalety oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej, a także defibrylatory AED. Jak podkreślają KM, wszystkie zakupione pojazdy FLIRT są w pełni zgodne z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI).